تاریخچه لوگوی یاوری

به نام یاور یاوران

نشان و آرم همیشه هویت یک سازمان است و نشان دهنده اهداف و نوع فعالیت آن می‌باشد. جامعه یاوری فرهنگی در 14 شهریور ماه سال 1362 که مصادف با روز جهانی خیریه بود توسط بنیانگذار خود « مجتبی کاشانی » تاسیس شد. (این روز بر حسب اتفاق زادروز مجتبی کاشانی نیز هست)، در آن زمان این موسسه با دستور کار یک صندوق حمایتی و معیشتی شروع به کار کرد و رفته رفته به «جامعه یاوری جنوب خراسان» و در نهایت به «جامعه یاوری فرهنگی» تغییر نام و به شکل یک بنیاد نیکوکاری فعال در حوزه مدرسه سازی و آموزش در سطح کشور تغییر فعالیت داد.

مدتها و تا سال ۱۳۸۶ با لوگوی «یاوری» فعالیت می‌کرد و در این سال توسط « مهندس علی راد »، که یکی از یاوران قدیمی سازمان است، نشان جدید طراحی شد. این نشان با توجه به نوع فعالیت موسسه بر چهار اِلمان طراحی استوار است.

 

کتاب: به مفهوم یک منبع الهام بخش و اصلی‌ترین عنصر آموزش.

خورشید: به عنوان المان گرمابخش و روشنگر ابدی.

لگو تایپ « یاوری »: در مرکز خورشید به مثابه حضور حداکثری در کانون این اِلِمان گرما بخش.

خوشنویسی نام کامل « جامعه یاروی فرهنگی »: که اثر ماندگار استاد « امیر احمد فلسفی » در زیر این آرم خودنمایی می‌کند.

با این ترتیب نشان فوق برای موسسه نیکوکاری « جامعه یاوری فرهنگی » متولد شد و با رنگ « زرشکی » که نشانی از فرهیختگی و شان و جایگاه موسسه در حوزه آموزش و پرورش بوده، تا به امروز ماندگار است.

این نشان در تاریخ 1389/09/15 به شماره 177634 در سازمان « ثبت اسناد و املاک کشور » به ثبت رسیده است.

 

 

 رنگ زرشکی

C: 20%    –    M: 100%    –    Y: 100%    –    K: 30%