کارگاه کدگذاری و سبک شناسی دروس متوسطه برای درس‌های عمومی و اختصاصی دروس مقطع متوسطه در سه رشته انسانی، ریاضی و تجربی از پنج شنبه ۱۴ تا ۲۱ بهمن طی یک هفته برای معلمان و دانش آموزان برگزار گردید.

در این کارگاه محتوا و ماهیت کتاب های درسی، سوالات امتحان نهایی و کنکور ۱۳۹۹ بررسی گردید.

اهداف این کارگاه در بخش کدگذاری تحلیل، حلاجی، غربال گری، دسته بندی، مفهوم پردازی، ترسیم نقشه مفهومی درس ها و استخراج نکات، کدها و مفاهیم مهم آن بوده است. در بخش سبک شناسی انواع سبک های تعریفی، توصیفی، تشخیصی، تحلیلی، طبقه بندی، برشماری، فرایندی، سببی، مقایسه ای، جدلی، ترکیبی و… بوده است. همچنین کدها و سبک ها نیز در سوالات کنکور و امتحان نهایی نیز بررسی و تحلیل گردیده است.

در نظر سنجی از معلمان نتایج جالب توجه ای از رویکرد کدگذاری و سبک شناسی گزارش شده است. معلمان اظهار داشته اند که این روش باعث ایجاد دیدگاه جدید و مهارت های تازه بوده است که تسهیل تدریس، یادگیری موثر، استفاده بهینه از زمان، خلاصه نویسی، یادداشت برداری، گسترش مهارت خواندن و نوشتن و… را به دنبال داشته است. معلمان و دانش آموزان در پایان دوره خواستار برگزاری کامل این دوره برای کدگذاری و سبک شناسی تمام کتاب درسی بودند. همچنین کارشناسان بر این باور بودند که باید برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت نیز در دستور کار قرار گیرد.

در پایان همه معلمان، دانش آموزان و والدین از زحمات بسیار خیریه جامعه یاوری فرهنگی و همکاران مربوطه تشکر کردند.

تاریخ: ۲۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *