استخدام و اخراج جزء وظایف چه کسی است؟ و اینکه اولین قانون مدیریت چیست؟

در کتاب استخدام و اخراج اثر برایان تریسی، روش‌هایی را فرا خواهید گرفت که می‌توانید آن‌ها را بی‌درنگ مورد استفاده قرار داده و بازده و سودآوری خود را افزایش دهید؛ همچنین همکاری، کار تیمی و هماهنگی را در پرسنل محل کار خود تا حد زیادی بوجود آورید. کتاب استخدام و اخراج (Hiring And Firing) به بررسی چنین پرسش‌هایی می‌پردازد: شیوه نگرش مدیر بی‌تجربه چگونه است؟ یک مدیر در هنگام استخدام شخص جدید چه مراحلی را باید بگذراند؟

استخدام و اخراج دو وظیفه از مهم‌ترین وظایف مدیر هستند. مدیر شخصی است که مسئول دستیابی به نتایج فعالیت‌ها و اقدامات از طریق دیگران است. اولین وظیفه از این وظایف (یعنی استخدام‌ کردن)، پیچیده و نامطمئن و دومین وظیفه (یعنی اخراج‌ کردن)، پر تنش و دشوار است. اگر مدیر بخواهد تمام نیروی بالقوه خود را در سازمان صرف نماید باید هر دوی این مهارت‌ها را از طریق مطالعه و کار عملی فرابگیرد. اطلاعات موجود در کتاب استخدام و اخراج مبتنی بر بیش از 30 سال جذب نیرو، استخدام، تعلیم، ارتقاء و همچنین تنزل مرتبه دادن پرسنل، اخراج مردان و زنان در تمامی سطوح کسب‌و‌کار تجاری بوده‌ است. بسیاری از متخصصین و مدیران اجرایی ارشد امروز دنیا بهترین راه‌حل‌ها و تفکر خود را در این امور بکار گرفته‌اند. آنچه که برایان تریسی (Brian Tracy) در این کتاب به شما می‌آموزد، 21 ایده کلیدی است که به کمک آن‌ها می‌توانید بهترین افراد را استخدام کنید و به آن‌ها کمک نمایید تا موفقیت‌شان تضمین گردد و در صورت لزوم افرادی را که در شرکت یا سازمان شما خوب کار نمی‌کنند اخراج نمایید. مطالبی که فرامی‌گیرید ساده و آسان است؛ روش‌های اثبات‌ شده‌ای است که می‌توانید در بقیه عمر کاری خود، آن‌ها را بکار ببرید.

در بخشی از کتاب استخدام و اخراج می‌خوانیم: وقتی تصمیم دارید که شخص جدیدی را استخدام نمائید از لحاظ روحی عقب‌نشینی کنید و لحظه‌ای درنگ نمایید. کسانی که برای استخدام‌ شدن می‌آیند درست شبیه به افرادی هستند که قرار است جایگزین آن‌ها شوند. مراقب باشید که درون این دام قرار نگیرید که به طور خودکار افراد جدید را استخدام نمائید. وقت بگذارید، حوصله کنید و مسئولیت‌های فعلی آن پست را تحلیل کنید، گویی می‌خواهید از نو شروع نمایید.

  • فصل اول: پروسه انتخاب
  • فصل دوم: در باره تمامی ابعاد کار فکر کنید
  • فصل سوم: در باره شغلتان توضیحی بنویسید
  • فصل چهارم: پیداکردن متقاضیان مناسب
  • فصل پنجم: پروسه مصاحبه
  • فصل ششم: قانون سه را بکار ببرید
  • فصل هفتم: عملکرد گذشته بهترین پیشگو
  • فصل هشتم: بازبینی رزومه‌ها و مراجع
  • فصل نهم: روش عضو خانوادگی
  • فصل دهم: بهترین پیشگوی موفقیت
  • فصل یازدهم: درباره حقوق، چگونه مذاکره کنیم
  • فصل دوازدهم: آن‌ها را فوراً راه بیندازید
  • فصل سیزدهم: آن‌ها را با قدرت راه بیندازید
  • فصل چهاردهم: از سبک صحیح رهبری استفاده نمائید
  • فصل پانزدهم: بازده کارتان را مدام بالاتر ببرید
  • فصل شانزدهم: به مسائل بازده بپردازید
  • فصل هفدهم: دو دلیل اصلی عدم موفقیت یا شکست کارکنان
  • فصل هجدهم: تفکر مبتنی بر توجه و تمرکز
  • فصل نوزدهم: مواقعی که اخراجکردن اجتناب‌ناپذیر می‌شود
  • فصل بیستم: مصاحبه اخراج
  • فصل بیست و یکم: آئین ذن اخراج

 

عواید حاصل از فروش این کتاب به ساخت مدرسه و ارتقای دانش دانش‌آموزان مناطق محروم اختصاص خواهد یافت.

نویسنده: برایان تریسی

 موضوع: مدیریتی، رهبری، استخدام و اخراج کارکنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *