بیا تا برآریم دستی ز دل
که نتوان برآورد فردا زگل
به فصل خزان در نبینی درخت
که بی برگ ماند ز سرمای سخت
همه طاعت آرند و مسکین نیاز
بیا تا به درگاه مسکین نواز
ز شاخ برهنه برآریم دست
که بی برگ از این بیش نتوان نشست…

بیست و دومین همایش سالیانه جامعه یاوری فرهنگی در فرهنگسرای نیاوران، 12 دی ماه از ساعت 13 تا 17 برگزار شد.

از چند ماه پیش برنامه ریزی این همایش بصورت جدی آغاز گردید.

دعوت نامه: شیوه دعوت از یاوران به حضور در این همایش نسبت به سال‌های پیش تفاوت زیادی داشت. تلاش کردیم در مرحله اول دعوت نامه فیزیکی ( چاپ کارت دعوت ) را حذف کنیم، چرا که در مصرف کاغذ و هزینه‌های چاپ و ارسال، صرفه‌جویی زیادی شود. در مرحله دوم دوست داشتیم با زبان و اصولی که سا‌ل‌هاست توسط همکاران دفتر جامعه یاروی فرهنگی رعایت و مقرر شده تک به تک یاوران گرامی را به حضور در این همایش بزرگ دعوت نماییم.

پوستر همایش سالیانه: واحد گرافیک یاوری برای تمام همایش‌ها و برنامه‌ها، نماد متفاوت و خاص مخصوص خود را طراحی و تنظیم می‌نماید تا با دیدن این نماد، شما یاوران گرامی یاد و خاطره آن مراسم برایتان تعریف شده باشد.

پوستر همایش، تصویرسازی خاصی از دست شما یاوران عزیزی است که دستان کوچک دانش‌آموزان یاوری را در طول سال با عشق و محبت بر قلب خود می‌فشارید.

قدردان تک تک قلب‌ها و دستان شما بزرگواران هستیم.

غرفه‌های فعال:

غرفه قلک یاوری مانند سال‌های پیش پذیرای یاوران عزیزی بود که قلک‌های پُر شده خود را برای تعویض و دریافت قلک جدید با طراحی خاص دُردانه‌های یاوری بود.

غرفه کتاب یاوری امسال پُر رونق‌تر و متفاوت‌تر از گذشته پذیرای کتاب دوست‌های گرامی بود.

غرفه ایران کارت یاوری مانند سا‌ل‌های پیش، کارت باشگاه هواداران جامعه یاوری را بصورت آنی برای یاوران گرامی صادر می‌کرد.

غرفه فرهنگنامه کودک و نوجوان امسال به جمع ما پیوسته بود تا طرح تجهیز مدارس خیرساز به فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را اجرا نماید. برای مشارکت در این طرح:

الف. اگر تاکنون بانی ساخت مدرسه‌ای – در هر استانی از ایران – بوده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا برای تجهیز مدرسه خود به این محصول فرهنگی اقدام فرمایید. هر مدرسه متناسب با تعداد دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در آن، به یک یا چند دوره از این فرهنگنامه نیاز دارد.

ب. اگر مدرسه‌ای نساخته‌اید، می‌توانید با خرید و اهدای یک یا چند دوره فرهنگنامه ( یا پرداخت بخشی از هزینه‌های یک دوره فرهنگنامه ) به هر مدرسه‌ای در هر کجای ایران نقش خود را در این پروژه ایفا نمایید.

غرفه هنرهای دستی دانش‌آموزان « هنرستان انقلاب اسلامی »، یاوران گرامی با مراجعه به این غرفه حس و حال عجیبی داشتند. هنر دست این دانش‌آموزان عزیز، رنگ و احساس عجیبی به همایش بخشیده بود، به گونه‌ای که یاوران دقیقه‌های طولانی این آثار را نگاه می‌کردند و دست و دلشان می‌لرزید که شاید تعداد کمی از این یادگاری‌ها را خریداری کرده باشند. در این غرفه جوانان یاوری با مدیریت سرکار خانم دادرس، محصولات را معرفی و به فروش می‌رساندند. قدردان هنرمندان عزیز جامعه یاوری، جوانان یاوری، سرکار خانم دادرس و همکارانشان هستیم.

ساعات نخستین این همایش به دیدار و گفتگوی یاوران گرامی با یکدیگر در محیط دلنشین فرهنگسرا و با پذیرایی همکاران دفتر یاوری آغاز گردید.

امیر شهلا اجرای برنامه‌ای نسبتاً طولانی را بر عهده داشت که چونان گذشته دارای بخش‌های متنوعی بود.

ارائه گزارش عملکرد یک ساله یاوری توسط جناب آقای مهندس رضا درمان.


تجلیل از استاد عثمان محمد پرست

مهمان ویژه همایش امسال عثمان محمد پرستی بود که با سختی و مشکلات سفر منت بر سر ما گذاشت و با حضور در این همایش لبخند رضایت و خشنودی را بر دل‌های تک تک یاوران گرامی نهاد.

مدیریت محترم جامعه یاوری فرهنگی با تقدیم « قاب عشق یاوری » از این حضور پُر برکت، قدردانی نمودند.

تجلیل از دانش‌آموزان و دانشجویان ممتاز استان هرمزگان

آیین تجلیل از  دانش‌آموزان، راه یافتگان به دانشگاه و دانشجویان ممتاز تحت پوشش، به آیینی رسمی و سنتی نیک در همایش‌های یاوری بدل شده است. سنتی که  توقف پذیر نیست و مؤید تأثیر همیاری یاوران گرامی است و انرژی مضاعفی نیز به آنان می‌بخشد. نخبگانی که با وجود تمامی مشکلات و محرومیت‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و با کوشش بی‌دریغ خود راه را برای آینده‌ای درخشان برای خود و وطن هموار می‌سازند.
همگی از استان هرمزگان از جمله راه یافتگانی بودند که مورد تقدیر و تجلیل قرار گفتند.

یادبود مجتبی کاشانی

اهدای تابلوی یادبود استاد مجتبی کاشانی، از سوی جناب آقای محرابی رییس آموزش و پرورش سبزوار به جامعه یاروی فرهنگی

حُسن ختام برنامه استاد کیوان ساکت به همراه تار بودند که با صدای دلنشین خود آرام بخش دل‌های یاوران عزیزمان بودند.

عزیزانی که مایل هستند تصاویر کامل همایش را دریافت کنند با واحد بازاریابی و برندینگ جامعه یاوری تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *